مشخصات کلی  و قیمت حفاظ شاخ گوزنی

 

 

مشخصات کلی  و قیمت حفاظ شاخ گوزنی :حفاظ شاخ گوزنی( Fence Spikes & Wall Spikes )به منظور ایجاد امنیت ساختمان و برای جلوگیری از ورود ناخواسته افراد ، سارقان و حیوانات و.... ساخته میشود . حفاظ شاخ گوزنی عموماٌ برای نصب برروی دیوار در نظر گرفته میشود اما گاهی بر روی پنجره نیز نصب میشود . در گذشته حفاظها بصورت نیزه ای یا سیم خاردار موجود بود که دارای نقاط ضعف بسیاری بودند ، ولی این روزها با نسل جدید حفاظها مثل حفاظ شاخ گوزنی ، بوته ای و نی زار مواجه هستیم که از نظر ظاهری ،امنیتی و استحکام بسیار کاربردی تر است و مورد تایید پلیس هم میباشد .

ساختار حفاظ شاخ گوزنی بصورتی است که سارق هر چند حرفه ای ولی با توجه به نوک تیز و برنده میلگردهای بکار رفته در ساخت حفاظ ، امکان عبور از آن را نخواهد داشت . در ساخت این نوع حفاظ از فولاد مقاوم و میلگردهای 10 استفاده میشود و ارتفاع آن بسته به شرایط از 30 تا 140 است و امکان افزایش با توجه به محل و نظر کارشناس نصب هست . و قابل نصب بر روی فلز ، بتن و سنگ میباشد.

نکته : با توجه به نوک تیز و برنده ، این نوع از حفاظ فقط برای محیط بیرونی قابل استفاده است و در داخل خانه کاربردی ندارد و با توجه به خطرناک بودن ، برای محل نصب باید دقت لازم را به عمل آورد.

حفاظ شاخ گوزنی

 

 

مشخصات کلی  و قیمت حفاظ شاخ گوزنی مشخصات کلی  و قیمت حفاظ شاخ گوزنی[/caption]

 

روزهای زندگی در قلعه و استخدام نگهبان برای حفاظت از آن ، سالهاست که به سر رسیده و اینروزها انواع و اقسام محصولات امنیتی و محافظتی مانند دوربین مدار بسته ، سیستم دزدگیر ، درب ضدسرقت و سایر تجهیزات با توجه به شرایط و بودجه در خدمت همه است .

حفاظت از حریم شخصی همیشه دغدغه ما بوده و هست و خواهد بود ولی اکثر مردم بیشتر به امنیت داخل خانه اهمیت میدهند و به معضل حفاظت از بیرون یا ورودی خانه و دیوارها فکر نمیکنند . در این مقاله از بین طیف وسیع محصولات و راه حل های حفاظتی برای ایجاد امنیت منازل ، کارخانجات ، مدارس و غیره ما به تشریح حفاظ شاخ گوزنی میپردازیم.

سوالات متداول

سوالات پرتکرار کاربران در مورد محصولات و خدمات و قیمت حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ بوته ای و انواع حفاظ روی دیوار به همراه پاسخ کامل و اطلاعات تکمیلی در مورد محصولات صنایع فلزی کاوه را میتوانید در این قسمت مطالعه کنید.

مزیت استفاده از حفاظ شاخ گوزنی چیست؟

غیر قابل نفوذ بودن به دلیل وجود انبوه شاخک با نوکهای تیز و درهم پیچیده ارزش دکوراسیونی بالا برای ایجاد نمای زیبای ساختمان قابلیت نصب بر روی انواع متریال اعم از فلز، بتن و سنگ استحکام و مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی هزینه تعمیر و نگهداری اندک قابلیت تغییر اندازه و تعداد شاخکها نصب خیلی سریع و آسان

حفاظ شاخ گوزنی در چه مدل هایی تولید می شود؟

در حال حاضر حفاظ شاخ گوزنی در دو طرح قدیمی و خم جدید تولید میشود. اما به طور کلی انواع حفاظ روی دیوار در بازار به نام حفاظ شاخ گوزنی شناخته می شوند در صورتی که حفاظ شاخ گوزنی تنها یک مدل از انواع حفاظ های روی دیوار می باشد و مدل های دیگر شامل حفاظ بوته ای، حفاظ لیلیوم، حفاظ سرنیزه ای مدرن، حفاظ سرنیزه ای کلاسیک، حفاظ آبشاری و... است.

مشخصات کلی  و قیمت حفاظ شاخ گوزنی

حفاظ بوته ایمشخصات کلی  و قیمت حفاظ شاخ گوزنی حفاظ آبشاریمشخصات کلی  و قیمت حفاظ شاخ گوزنی

حفاظ سرنیزه ا ی مدرن

 

حفاظ لیلیوم حفاظ لیلیوم

 

حفاظ شاخ گوزنی حفاظ شاخ گوزنی

حفاظ سرنیزه ای حفاظ سرنیزه ای

 

 

مشخصات کلی  و قیمت حفاظ شاخ گوزنی

نام های دیگر حفاظ شاخ گوزنی چیست؟

امروزه حفاظ شاخ گوزنی با نام های دیگری همچون حفاظ بوته خاری، حصار بوته ای، حصار شاخ گوزنی، نرده بوته ای،حفاظ شاخ گاوی، حفاظ شاخ بزی، نرده شاخ گوزنی، نرده لوکس، نرده زیبا، نرده ساختمان، حفاظ شاخه ای و … نیز خوانده می شود.

منظور از تراکم حفاظ شاخ گوزنی چیست؟

منظور از تراکم تعداد ردیف های اصلی میلگرد در هر شاخه 2 متری از حفاظ شاخ گوزنی می باشد، شاخه های اصلی معمولا از سایر شاخه ها بلندتر هستند و به صورت عرضی در ردیف وسط حفاظ قرار گرفته اند. تراکم استاندارد حفاظ های شاخ گوزنی تولید شده توسط صنایع فلزی کاوه 12 ردیف اصلی در هر شاخه 2 متری می باشد. امکان ساخت حفاظ به صورت سفارشی در تراکم های 8 ردیف، 10 ردیف، 12 ردیف، 14 ردیف و 16 ردیف وجود دارد. به طور مثال منظور از تراکم 12 این است که در هر 2 متر 12 ردیف اصلی میلگرد وجود دارد، شاخه های اصلی مستقیما به شاسی متصل میشوند و شاخه های فرعی به شاخه های اصلی جوش میشوند. روش استاندارد و ثابتی برای محاسبه تراکم حفاظ شاخ گوزنی وجود ندارد و تراکم حفاظ قطعا نمی تواند ملاک مناسبی برای مقایسه قیمت دو حفاظ متفاوت باشد. در حال حاضر برخی از تولید کنندگان حفاظ شاخ گوزنی شاخه های فرعی را نیز جزو تراکم محاسبه میکنند و عددی که برای تراکم حفاظ اعلام میکنند 24 و 150 و 250 و... است. همچنین برخی شرکت ها به جای عدد از عبارت تراکم بالا و تراکم متوسط استفاده میکنند. به طور کل اگر قصد مقایسه محصولات چند شرکت مختلف را دارید مقایسه عدد اعلام شده برای تراکم حفاظ روش مناسبی برای مقایسه حفاظ شاخ گوزنی نیست.

[caption id="attachment_1448" align="aligncenter" width="800"]مشخصات کلی  و قیمت حفاظ شاخ گوزنی منظور از تراکم حفاظ شاخ گوزنی چیست؟[/caption]

 

حفاظ شاخ گوزنی در چه ارتفاع هایی تولید می شود؟

حفاظ شاخ گوزنی در ارتفاع های 30، 40، 50، 60، 70، 80، 90، 100، 110، 120، 130 و 140 سانتی متر تولید می شود.

 
قیمت حفاظ 
 

قیمت حفاظ شاخ گوزنی وابسته به عوامل متعددی است، نوع رنگ، نوع جوش، ارتفاع حفاظ، تراکم حفاظ و... با توجه به نوسانات قیمت آهن امکان درج لیست قیمت حفاظ شاخ گوزنی در سایت وجود ندارد،

کدام مدل از حفاظ شاخ گوزنی دارای امنیت بالاتری است؟

به طور کلی تمامی مدل های حفاظ شاخ گوزنی با هدف تامین بالاترین امنیت طراحی شده اند، به طور خاص مدل لیلیوم به دلیل فرم و شکل ظاهری داری بالاترین امنیت نسبت به سایر مدل ها می باشد، همچنین مدل حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ بوته ای در ارتفاع بالاتر از 120 سانت و تراکم بالاتر از 12 ردیف داری امنیت فوق العاده بالایی می باشند.

عرض حفاظ شاخ گوزنی چقدر است؟

عرض حفاظ شاخ گوزنی معمولا بین 30 تا 70 سانتی متر متغیر است، عرض حفاظ وابسته به ارتفاع حفاظ می باشد و با بالا رفتن ارتفاع، عرض حفاظ نیز بیشتر می شود. امکان تغییر از محصولات به دلخواه مشتری و با توجه به شرایط پروژه به صورت رایگان وجود دارد.

مشخصات کلی  و قیمت حفاظ شاخ گوزنی مشخصات کلی  و قیمت حفاظ شاخ گوزنی[/caption]

 

 

در تولید حفاظ شاخ گوزنی از چه نوع متریالی استفاده می شود؟

در تولید حفاظ شاخ گوزنی از میلگرد ساده نمره 10 استاندارد استفاده می شود.

ضخامت میلگرد مصرفی برای حفاظ شاخ گوزنی چه میزن است؟

سایز میلگرد مصرفی برای تمامی مدل ها نمره 10 استاندارد می باشد.

تفاوت حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ بوته ای چیست؟

تفاوت حفاظ شاخ گوزنی و بوته ای در تراکم عرضی حفاظ ها است، در تولید حفاظ شاخ گوزنی از 5 ردیف اصلی میلگرد استفاده می شود و این عدد برای حفاظ بوته ای یک ردیف بیشتر است ( تراکم عرضی 6 ردیف )

تراکم عرضی حفاظ بوته ای تراکم عرضی حفاظ شاخ گوزنی

 

مشخصات کلی  و قیمت حفاظ شاخ گوزنی

حفاظ شاخ گوزنی در چه تراکم هایی تولید می شود

حفاظ شاخ گوزنی در تراکم های 8 و 10 و 12 و 14 و 16 ردیف تولید و به بازار عرضه میشود.

حفاظ شاخ گوزنی معمولا در چه رنگ هایی تولید می شود؟

رنگ حفاظ شاخ گوزنی با توجه به سلیقه مشتری تعیین می شود، رنگ های پر مصرف حفاظ شاخ گوزنی در سال های اخیر رنگ مشکی، مشکی مسی، سفید، کرمی، مشکی طلایی، قهوه ای سوخته هستند.

نحوه نصب حفاظ شاخ گوزنی به چه صورت است؟

روش های نصب حفاظ بوته ای و حفاظ شاخ گوزنی بسته به بستر کار، شرایط موجود و خواسته های کارفرما متفاوت می باشد. برای آشنایی کامل با تمامی روش های نصب حفاظ شاخ گوزنی می توانید دو مقاله زیر را مطالعه کنید. روش های نصب حفاظ بوته ای و حفاظ شاخ گوزنی آموزش روش های نصب حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ بوته ای

هزینه نصب حفاظ شاخ گوزنی چقدر است؟

هزینه نصب و لکه گیری حفاظ شاخ گوزنی برای پروژه های معمول 10 هزار تومان برای هر متر طول می باشد. برای پروژه های با متراژ بالاتر این مبلغ پایین تر خواهد بود و همچنین برای پروژه های غیر معمول با شرایط نصب سخت این مبلغ بالاتر خواهد بود.

زمان تحویل حفاظ شاخ گوزنی از زمان ثبت سفارش چند روز است؟
زمان تحویل سفارش معمولا بین 3-7 روز کاری می باشد.

شرایط پرداخت هزینه حفاظ شاخ گوزنی به چه صورت است؟

40 درصد هزینه حفاظ شاخ گوزنی در ابتدا به عنوان پیش پرداخت و مابقی بعد از تحویل حفاظ و قبل از نصب حفاظ تسویه می شود. برای پروژه های خارج از استان تهران و کرج 40 درصد مبلغ به عنوان پیش پرداخت و مانده حساب هنگام بارگیری کالا و قبل از خروج از کارخانه به طور کامل تسویه می شود.

 
نحوه ارسال حفاظ شاخ گوزنی به سایر استان ها چگونه است؟

ارسال حفاظ شاخ گوزنی به سایر استان ها برای متراژ های پایین توسط باربری و به صورت خرده بار ارسال می شود و برای متراژهای بالا توسط ماشین دربستی ارسال می شود.

 
کاربرد حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ بوته ای در چه نوع مکان هایی می باشد؟

1- باغ ویلا و منازل شخصی 2- پایگاه های نظامی 3- قابل استفاده در بخش های مختلف فرودگاه ها 4- شرکت ها و ادارات 5- قابل استفاده در مدارس و مکان های آموزشی 6- مناسب برای استفاده درمکان های امنیتی و زندان ها 7- قابل استفاده برای هتل ها 8- مجتمع های مسکونی و...

 

آشنایی با حفاظ شاخ گوزنی

امنیت یک ساختمان، یکی از موضوعات مهمی است که اکثر افراد به آن اهمیت می دهند. امروزه راه های متعددی برای حفظ و افزایش امنیت در ساختمانها وجود دارد. نصب قفل ضدسرقت، دربهای هوشمند ریموتی، دزدگیرهای پیشرفته، نصب حفاظ و نرده کشی از جمله روشهایی است که به کمک آنها می توان امنیت را در ساختمان یا فروشگاه برقرار کرد. حفاظ کشی دیوار، یکی از بهترین و موثرترین روشهای حفظ امنیت در ساختمان است. با نصب حفاظ، مجرمان و سارقان نمی توانند به راحتی وارد محیط خانه شوند. این حفاظ ها، روی دیوار و قسمتهایی از خانه که احتمال ورود سارقان می رود نصب می شود. به همین دلیل است که این روش، آسودگی خاطر و آرامش ساکنین خانه را به دنبال دارد.

حفاظ های مناسب برای دیوار، انواع مختلفی دارند که در این نوشته با تعدادی از آنها آشنا خواهید شد. انواع حفاظ های دیواری حفاظ های دیوار، به دو دسته حفاظ های کلاسیک و حفاظ های مدرن تقسیم می شوند. تفاوت این دو دسته از حفاظ ها، در نوع ساخت و ضریب امنیت آنها است.

حفاظ های کلاسیک:   اولین حفاظ های تولید شده، از نوع حفاظ های کلاسیک بودند. به همین دلیل است که حفاظ کلاسیک، مدلی قدیمی به شمار می آید. این حفاظ ها، گزینه مناسبی برای ساختمانهایی است که متراژ بالایی دارند. حفاظ سرنیزه ای و حفاظ آبشاری از جمله حفاظ های کلاسیک هستند.
حفاظ های مدرن:      حفاظ های مدرن، ایمنی و جذابیت ظاهری بیشتری دارند و برای انواع ساختمانها به کار می روند. حفاظ شاخ گوزنی، حفاظ بوته ای، حفاظ لیلیوم و حفاظ لاله ای از جمله حفاظ های مدرن هستند.

 

مزایای نصب حفاظ برای ساختمان

 

حفاظ کشی دیوارهای ساختمان، مزایای زیادی به دنبال دارد. از جمله مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

· نصب حفاظ روی دیوار، علاوه بر برقراری امنیت، زیبایی ظاهری خانه شما را افزایش می دهد. · با نصب حفاظ روی دیوار، هیچ فرد ناآشنا و غریبه ای نمی تواند وارد ساختمان شما شود. ·

حفاظ کشی دیوار، از دیگر روشهای برقراری امنیت در ساختمان، کم هزینه تر و اقتصادی تر است.

· برای نصب دوربین و دزدگیر، وقت و انرژی زیادی صرف می شود؛ در حالی که نصب حفاظ به زحمت زیادی نیاز ندارد. · نصب قفل ضدسرقت، استفاده از درب ریموتی و... به مراقبتهای خاص نیاز دارد و ممکن است با مشکل مواجه شود؛ در حالی که هیچ مشکلی برای حفاظ های روی دیوار به وجود نخواهد آمد و تا سالیان متعدد سالم می ماند. · مدلها و طرح های متنوعی از حفاظ های دیوار تاکنون به بازار آمده است و شما می توانید از مدلهای مختلف، طرح دلخواه خودتان را انتخاب کنید. · این حفاظ ها را بعد از مدتی می توانید عوض کنید یا با رنگ آمیزی، ظاهر تازه ای به آنها ببخشید.

کاربردهای حفاظ های دیواری

استفاده از حفاظ فقط به محل زندگی یا محل کار شما محدود نمی شود؛ بلکه شما می توانید از روش حفاظ کشی دیوار در موارد زیر استفاده کنید:

تا به اینجا دانستید که حفاظ کشی دیوار، روشی بسیار عالی برای برقراری امنیت و پیشگیری از ورود سارقان است. هم چنین دانستید که انواع مختلف حفاظ های دیواری وجود دارند و شما می توانید گزینه دلخواه خود را از میان این حفاظ ها انتخاب کنید. در ادامه این مطلب با انواع مدلهای حفاظ ها آشنا خواهید شد

مشخصات کلی  و قیمت حفاظ شاخ گوزنی

انواع مدل های حفاظ

 

حفاظ سرنیزه ای: حفاظ سرنیزه ای، نوعی حفاظ کلاسیک است که از نمونه های قدیمی حفاظ ها به شمار می رود. حفاظ سرنیزه ای به خوبی راه را بر سارقان و افراد خطرناک می بندد. مزیت حفاظ سرنیزه ای این است که ارتفاع دیوارهای کوتاه را افزایش می دهد و امنیت ساختمان را بیشتر می کند. شاید فکر کنید که حفاظ سرنیزه ای دیگر قدیمی شده است و کاربرد زیادی ندارد؛ اما باید بدانید که این حفاظ ها هنوز هم برای حفاظ کشی دیوارهای ساختمانهای مختلف به کار می رود. بسیاری از مراکز تولید حفاظ و نرده، حفاظ سرنیزه ای را در طرح های مدرن تولید و به بازار عرضه می کنند. حفاظ سرنیزه ای به صورت یک طرفه، دو طرفه یا سه طرفه ساخته می شود. طول هر شاخه این حفاظ ها، حداقل 2 متر است. نوع سرنیزه این مدل حفاظ ها، پرسی است. نسبت به دیگر حفاظ ها، حفاظ سرنیزه ای امنیت پایین تری دارد.

حفاظ آبشاری: حفاظ آبشاری از جمله حفاظ های کلاسیک است. حفاظ آبشاری، ظاهری زیبا دارد و حفاظی ایمن و پرکاربرد است. این مدل حفاظ، ظاهری شبیه به آبشار دارد. پله پله بودن حفاظ آبشاری موجب می شود که احتمال ورود افراد از بالای دیوار به صفر برسد. بسته به شرایط ساختمان، میزان امنیت، شرایط جغرافیایی مکان، می توان تعداد شاخه ها و تراکم شاخه های حفاظ آبشاری را تغییر داد.

حفاظ بوته ای: حفاظ های بوته ای، امنیت بسیار بالایی را برای ساختمان فراهم می کنند. شکل ظاهری این حفاظ، شما را به یاد شکل در هم تنیده بوته های بیابان می اندازد. هرچه تراکم شاخه های این حفاظ بیشتر باشد، امنیت آن بیشتر است. فرم شاخه های حفاظ بوته ای به شکلی است که عبور از بالای آن تقریبا غیرممکن خواهد بود. ارتفاع شاخه های حفاظ بوته ای از 30 سانتی متر شروع می شود و تا 140 سانتی متر هم می رسد. حفاظ بوته ای به حفاظ خاری یا بوته خاری نیز شهرت دارد. این حفاظ به حفاظ شاخ گوزنی شباهت زیادی دارند.

حفاظ شاخ گوزنی: حفاظ شاخ گوزنی یکی از بهترین و جدیدترین انواع حفاظ های دیواری است. اگر می خواهید هیچ دزد و سارقی وارد خانه شما نشود، روی دیوارهای خانه خود حفاظ شاخ گوزنی نصب کنید. نوک حفاظ شاخ گوزنی با منطق و الگوی خاصی ساخته شده است. شکل ظاهری این حفاظ، شما را به یاد شاخ های گوزن می اندازد. شاخ های گوزن، مهم ترین وسیله دفاعی این حیوان هستند. سرشاخه های حفاظ شاخ گوزنی بسیار تیز است؛ به همین دلیل است که عبور از این حفاظ کاری محال است. جنس حفاظ شاخ گوزنی از میلگرد است. برای رنگ آمیزی حفاظ شاخ گوزنی از رنگ روغنی، رنگ پودری و کوره ای استفاده می شود.

حفاظ لیلیوم: حفاظ لیلیوم، ظاهری جذاب تر و زیباتر از حفاظ شاخ گوزنی دارد. حفاظ لیلیوم حفاظی بسیار زیبا و خاص است. برای ساخت این حفاظ از شکل گل لیلیوم الهام گرفته شده است. حفاظ لیلیوم را می توان در ارتفاع های مختلف ساخت؛ در این حفاظ هرچه قدر که شاخه های حفاظ تراکم بیشتری داشته باشند، ایمنی حفاظ لیلیوم بیشتر می شود. حفاظ لیلیوم ترکیبی از زیبایی و کارایی بوده و مخصوص سخت پسندان است.

حفاظ لاله ای: حفاظ لاله ای ترکیبی از حفاظ بوته ای و حفاظ شاخ گوزنی است. حفاظ لاله ای بسیار زیبا و چشم نواز است. حفاظ لاله ای، شاخه های خمیده و تیزی دارد. حفاظ لاله ای بسیار ایمن است و به هیچ سارقی اجازه ورود نمی دهد.
ما در این نوشته قصد داریم بیشتر درباره حفاظ شاخ گوزنی با شما صحبت کنیم و جزئیات و نحوه خرید حفاظ شاخ گوزنی را برای شما شرح دهیم. ابتدا لازم است که شما را با کاربردهای حفاظ مدل شاخ گوزنی آشنا کنیم.

کاربردهای حفاظ شاخ گوزنی

حفاظ شاخ گوزنی را می توان به عنوان حفاظی برای پنجره های مسکونی یا دفاتر اداری استفاده کرد. این حفاظ برای تمام دیوارها با عرضهای مختلف مناسب است. به همین دلیل، می توان از این حفاظ برای برقراری امنیت در بالکن و حیاط های کوچک آپارتمانی استفاده کرد. می توان در اطراف باغهای شخصی و ویلاها نیز حفاظ شاخ گوزنی نصب کرده و از مزایای این حفاظ بهره مند شد.

ما بر این اعتقاد هستیم که حفاظ شاخ گوزنی، بهترین حفاظ در حال حاضر است. چرا؟

• چون زیبا است و زیبایی ظاهری ساختمان را حفظ می کند. • بسیار ایمن است و به افراد اجازه عبور نمی دهد. • ارتفاع مناسبی دارد و برای دیوارهای کوتاه بسیار مناسب است. • در تمام مکانها می توان از حفاظ شاخ گوزنی استفاده کرد. • حفاظ شاخ گوزنی به عنوان نرده هم کاربرد دارد. • عرض بلند حفاظ شاخ گوزنی می تواند بیشتری میزان عرض دیوار را پوشش دهد. • احتمال سرقت از حفاظ شاخ گوزنی بسیار پایین است، زیرا جایی برای قراردادن دست و پا ندارد. • در شرایط آب و هوایی مختلف این حفاظ با دوام می ماند. • کیفیت و دوام حفاظ های شاخ گوزنی بسیار بالا است و تا سالها می توانید از این مدل حفاظ استفاده کنید.

مشخصات  رنگ حفاظ شاخ گوزنی

نوع رنگ حفاظ شاخ گوزنی از نوع رنگ الکترواستاتیک کوره ای است. جنس رنگ این حفاظ، از نوع پوشش فام درجه یک می باشد. طول هر شاخه از این حفاظ به 2 متر می رد. عرض حفاظ به 30 تا 75 سانتی متر می رسد. ارتفاع حفاظ 30 تا 140 سانتی متر است. برای جوش شاخه های این حفاظ از روش جوشکاری دوطرفه و الکترود استفاده می شود. مقطع برش پیکانهای حفاظ 2 الی 4 سانتی متر است و برای ساخت آن از میلگرد 8 و میلگرد 10 استفاده می شود.

عکس های حفاظ شاخ گوزنی

برای درک بهتر ظاهر حفاظ شاخ گوزنی، بهتر است عکس این حفاظ ها را مشاهده کنید. در زیر، تعدادی از تصاویر حفاظ شاخ گوزنی را مشاهده خواهید کرد. نمونه ای از حفاظ شاخ گوزنی سفید رنگ: نمونه ای از حفاظ شاخ گوزنی مشکی رنگ:

آموزش ساخت حفاظ شاخ گوزنی

 

افرادی که می خواهند طریقه ساخت حفاظ شاخ گوزنی را یاد بگیرند، باید با مهارتهای دیگری نظیر برشکاری، کار با فلزات، خم کاری، جوشکاری و .... آشنا باشند. برای ساختن نرده شاخ گوزنی، ابتدا میلگرد به وسیله برشکاری برش زده می شود. ارتفاع این تکه میله ها یکسان است و به شکل میله های راست و کوچک هستند. در مرحله بعدی، با کمک خم کاری میله های بریده شده خم می شوند. نوک میله های خم شده به وسیله سمباده تیز و برنده می شود. حالا وقت آن رسیده که میله های کوچک خم شده به وسیله جوشکاری روی شاخه ها قرار بگیرند. در انتها اضافه های فلز از بین می رود و شکل اولیه حفاظ شاخ گوزنی آماده می شود.

بعد از این مرحله، حفاظ شاخ گوزنی آماده رنگ آمیزی می شود و به شکل حفاظ شاخ گوزنی نهایی در می آید. نحوه ساخت حفاظ شاخ گوزنی را هم دانستید. حالا باید با روش نصب حفاظ شاخ گوزنی آشنا شوید. روش نصب حفاظ شاخ گوزنی: حفاظ شاخ گوزنی شاخه های تیز بسیار زیاد و در هم تنیده ای دارد، به همین دلیل باید به درستی نصب شود و تمام نکات ایمنی و اصولی رعایت شود تا به کسی آسیب نرسد.

برای نصب انواع حفاظ شاخ گوزنی، باید به بسترکار و نوع حفاظ مصرفی توجه کرد. با توجه به این عوامل روش درستی برای نصب حفاظ انتخاب شود. برای نصب حفاظ شاخ گوزنی و دیگر حفاظ ها باید به شاسی حفاظ توجه کرد. در نظر داشته باشید که تفاوت این دو روش در شاسی مورد استفاده در حفاظ است: حفاظ با شاسی پروفیل: حفاظ هایی که روی شاسی پروفیل ساخته می شوند، دوام و مقاومت بالایی دارند. پروفیل مورد استفاده در ساخت این شاسی ها، 20*40، 40*60 یا 40*80 هستند.

در حفاظ هایی که ارتفاع زیادی دارد از شاسی پروفیل 40*60 یا 40*80 استفاده می شود؛ این شاسی ها باعث افزایش استحکام حفاظ روی دیوار می شود و میزان تکان خوردن حفاظ را به حداقل می رساند. حفاظ با شاسی میلگرد: حفاظ هایی که شاسی میلگردی دارند، ارزان قیمت تر هستند.

این حفاظ ها، مقاومت کمتری نسبت به حفاظ هایی دارند که روی شاسی پروفیل کار می شوند. به همین دلیل است که در نصب این حفاظ ها باید دقت کرد. علاوه بر شاسی مورد استفاده برای ساخت حفاظ، در هنگام نصب نرده و حفاظ شاخ گوزنی، باید به بستر کار توجه کنید. بستر کار حفاظ به سه دسته تقسیم می شود. یادتان باشد که درپوش دیوار، به مصالحی گفته می شود که جهت جلوگیری از نفوذ رطوبت به بنا، روی دیوارهای بیرونی ساختمان قرار می گیرد.

با نگاه به نمای ساختمان، درپوش دیوارها را مشاهده خواهید کرد. انواع بسترهای کار عبارت هستند از: • بستر با درپوش سنگی • بستر با درپوش فلزی • بستر بدون درپوش وقتی می خواهید حفاظ را روی دیوار نصب کنید، باید به مصالح مورد استفاده برای ساختن دیوار نیز توجه کنید. دیوار محوطه ساختمانها در یکی از دسته بندی های زیر قرار می گیرند: § دیوار ساخته شده با بلوک سفالی § دیوار ساخته شده با بلوک سیمانی § دیوار ساخته شده با آجرهای فشاری § دیوارهای فلزی § دیوارهای بتنی حالا که با انواع دیوارها و بسترهای کار آشنا شدید،

به سراغ نکات مهم هنگام کار با دیوارهای مختلف می رویم. موارد مهم هنگام کار با درپوش سنگی: درپوش های سنگی، ضخامتی معادل با 2 الی 6 سانتی متر دارند. در هنگام سوراخ اری برای نصب حفاظ روی این درپوشها، نهایت دقت را به کار گیرید؛ زیرا سوراخ کاری نامناسب، باعث شکستگی و لق شدن بستر با درپوش سنگی می شود.

موارد مهم هنگام کار با درپوش فلزی: در پوش های فلزی، ضخامتهای گوناگونی دارند. اگر ضخامت درپوش فلزی از 2 میلی متر کمتر باشد، موقع نصب درپوش با مشکل مواجه می شوید؛ اما اگر ضخامت درپوش بیش از 2 میلی متر باشد، نصب حفاظ به راحتی و بدون مشکل انجام خواهد شد.

 

مشخصات کلی  و قیمت حفاظ شاخ گوزنی

موارد مهم هنگام کار با بستر بدون درپوش: گاهی اوقات روی دیوار، هیچ بستری وجود ندارد. نصاب حفاظ باید بتواند در بسترهای بدون درپوش نیز نصب حفاظ شاخ گوزنی را به خوبی انجام دهد. دیوارهای بدون درپوش از آجر، بلوک سیمانی یا بلوک سفالی ساخته می شوند. نصب حفاظ روی دیوار ساخته شده با بلوک سیمانی: دیوارهایی که با بلوک سیمانی ساخته می شوند، از بدترین دیوارها برای نصب حفاظ به شمار می آیند؛ زیرا داخل این بلوکهای سیمانی از ملات ماسه و سیمان پر نمی شود و به همین دلیل، فضای خالی زیادی دارند.

اگر کارفرما بخواهد روی دیوار ساخته شده با بلوک سیمانی حفاظ نصب شود، باید ردیف های انتهایی دیوار را با ملات ماسه و سیمان پر کند تا استحکام آن بیشتر شود. نصب حفاظ روی دیوار ساخته شده با بلوک سفالی: بلوک سفالی نیز از مصالح کم طاقت به شمار می رود. دیواری که با بلوک سفالی ساخته می شود، توانایی تحمل وزن نرده و حفاظ فلزی شاخ گوزنی را ندارد، به همین دلیل برای نصب حفاظ روی این دیوارها، ابتدا باید بدنه دیوار را مقاوم سازی کرده و بعد اقدام به نصب حفاظ کرد.

دیوارهای ساخته شده با بلوک سفالی نیز، از نامرغوب ترین و غیر استانداردترین دیوارها برای نصب حفاظ هستند. دیوار ساخته شده با آجر فشاری: دیوارهایی که با مصالح آجر فشاری ساخته می شوند، از جمله دیوارهای مستحکم و پرقدرت برای نصب حفاظ هستند. برای نصب حفاظ روی دیوارهای آجری به هیچ گونه مقاوم سازی بدنه نیازی نخواهید داشت و می توانید با خیال راحت حفاظ را روی دیوار نصب کنید. دیوارهای آجری هیچ گونه فضای خالی و حفره ای ندارند و بسیار بادوام هستند.

دیوارهای فلزی: دیوارهای فلزی نیز از مناسب ترین بسترها برای نصب نرده و حفاظ است. بدنه دیوارهای فلزی بسیار مستحکم است. برای انتخاب حفاظ مناسب برای دیوارهای فلزی، بهتر است ابتدا با خصوصیات دیوار و انواع حفاظ ها آشنا شوید و بعد حفاظ مناسب را انتخاب کنید.

دیوارهای آماده بتنی: دیوارهای آماده بتنی، از جمله مناسب ترین بسترها برای نصب حفاظ هستند. بتن های دیوارهای بتنی، مرتب روی هم چیده می شوند و هیچ گونه فضای خالی بین بتنها مشاهده نمی شود. همین موضوع باعث افزایش استحکام دیوارهای بتنی می شود.

حفاظ شاخ گوزنی چگونه نصب می شود؟

برای اینکه با نحوه نصب حفاظ شاخ گوزنی آشنا شوید، لازم است که 4 روش متداول برای نصب این حفاظ ها را بدانید. نصب حفاظ با استفاده از بیس پلیت: اگر کارفرما از اول بداند که می خواهد روی دیوار از بیس پلیت استفاده کند، می تواند در هنگام دیوار چینی، پلیت هایی را داخل دیوار کار بگذارد تا بعد از اتمام ساخت دیوار، نصب حفاظ به راحتی انجام شود. البته بعد از ساخت دیوار نیز می توان پلیت نصب کرد.

فاصله پلیت ها از هم حداقل 1 متر است. بعد از کارگذاری پلیت ها، حفاظ ها روی پلیت ها جوش داده می شوندو سپس با استفاده از رنگ آمیزی و لکه گیری، زیباتر خواهند شد. نصب حفاظ به روش کوبیدن پیم در دیوار: برای نصب حفاظ روی انواع بسترها می توان از روش کوبیدن پیم در دیوار استفاده کرد.

برای کوبیدن پیم در دیوار، در بالای دیوار با استفاده از دریل، سوراخی به قطر 5 میلی متر ایجاد می شود و یک پیم به قطر 10 میلی متر داخل دیوار گذاشته می شود. در مرحله بعد، حفاظ روی دیوار بین پیم ها قرار می گیرد و جوش داده می شود.

مرحله آخر این کار، رنگ آمیزی و لکه گیری است. نصب حفاظ با استفاده از چهارستون: اگر حفاظ ارتفاع زیادی داشته باشد، از این روش استفاده می شود. برای نصب حفاظ مرتفع، ابتدا در چهار پایه این چهار ستون، 4 سوراخ به فواصل مشخص ایجاد می شود. سپس در این 4 مکان، پیم کوبیده می شود و 4 ستون به آن وصل می شود. اگر درپوش فلزی مستحکم یا پلیت وجود داشته باشد، به این ستونها وصل می شود.

شاسی کشی: اگر دیوار، پستی و بلندی زیادی داشته باشد، نیاز به شاسی کشی است. شاسی کشی، سطح درب پارکینگ را با سطح دیوار تراز خواهد کرد. شاسی کشی از جمله کارهایی است که باید تحت نظر کارشناس انجام شود. کارشناسان، از پروژه و نقشه دیوار بازدید می کنند تا در هنگام سوراخ کاری و شاسی کشی مشکلی پیش نیاید. حالا که با خصوصیات نرده و حفاظ شاخ گوزنی آشنا شدید، لازم است شما را با مراحل تولید این حفاظ ها آشنا کنیم.

مشخصات کلی  و قیمت حفاظ شاخ گوزنی

تولید حفاظ شاخ گوزنی

در این قسمت شما متوجه خواهید شد که چگونه این حفاظ ها در کارخانه و تولیدی حفاظ شاخ گوزنی ساخته می شوند. مهم ترین وسیله برای ساخت حفاظ، میلگرد است.

برای تولید حفاظ شاخ گوزنی، ابتدا میلگردها از کارخانه ساخت میلگرد خریداری شده و به محل تولید حفاظ شاخ گوزنی آورده می شوند. بعد از این میلگردها برشکاری می شوند. میلگردها در اندازه های مختلف و طبق سفارش مشتری برش زده می شود.

برای اینکه شاخه های اصلی و فرعی میلگرد، تیز و برنده باشد، باید برش ها به وسیله گیوتن و به صورت زاویه دار انجام شود. بعد از اینکه قطعات مختلف برش زده شدند، باید به وسیله دستگاه پرس و در قالبهای مختلف به شکل های موردنظر خم کاری شوند. بعد از خم شدن شاخه های فرعی، کار جوشکار آغاز می شود.

جوشکار باید طبق سفارش مشتری و بر اساس الگو، شاخه ها را با چیدمان منظم و خاص، آماده کند. بعد از جوشکاری، شاخه ها برای رنگ آمیزی آماده می شوند. برای رنگ کردن حفاظ شاخ گوزن، ابتدا باید رنگ پودری روی آنها پاشیده شود و در داخل کوره قرار بگیرد تا پخته شود.

بعد از اتمام کار، شاخه ها برای حمل به مکان مورنظر آماده هستند. در کارخانه تولید حفاظ شاخ گوزنی، شاخه ها به نحوی درست می شوند که شاخه های اصلی در ردیف وسط قرار می گیرند و از سایر شاخکها بلندتر هستند. شاخه های اصلی، مستقیما به شاسی جوش داده می شوند و شاخکهای فرعی نیز به شاخه های اصلی جوش می خورند.

گاهی اوقات، تولید کنندگان حفاظ شاخ گوزنی مراحل ساخت حفاظ شاخ گوزنی را با مراحل لازم برای ساخت دیگر حفاظ ها ترکیب می کنند و با این کار، انواع مدلهای حفاظ شاخ گوزنی را پدید می آورند. یکی از انواع حفاظ های شاخ گوزنی، حفاظ شاخ گوزنی بوته ای است. از آنجا که حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ بوته ای شباهت زیادی با هم دارند، بسیاری از کارخانه ها، مراحل ابتدایی یکسانی را برای تولید این دو حفاظ در پیش می گیرند. از ترکیب اصول ساخت حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ بوته ای، حفاظ شاخ گوزنی بوته ای حاصل می شود.

ویژگی های حفاظ شاخ گوزنی بوته ای

حفاظ بوته ای و حفاظ شاخ گوزنی، امنیت بسیار بالایی دارند. حفاظ شاخ گوزنی بوته ای نیز بسیار مقاوم و ایمن است. حفاظ شاخ گوزنی بوته ای، شاخه های خار نامنظمی دارد و هر کدام از آنها به جهتی رشد کرده اند و با ایجاد یک شبکه در هم تنیده، عبور را برای افراد غیرممکن کرده اند. این مدل حفاظ، برای حفاظت از مراکز حساس و مهم ساخته می شود.

عوامل موثر بر قیمت حفاظ های شاخ گوزنی

عواملی که روی حفاظ شاخ گوزنی تاثیر دارند عبارت اند از: · ارتفاع حفاظ دیوار · تراکم شاخه های نرده حفاظ (تراکم به معنای تعداد شاخک های اصلی و فرعی موجود در حفاظ است.) · عرض حفاظ · عرض حفاظ · جنس رنگ · نوع جوش · بستر کار

مشخصات کلی  و قیمت حفاظ شاخ گوزنی

خصوصیات حفاظ شاخ گوزنی استاندارد

 

اگر بخواهید حفاظ شاخ گوزنی استانداردی بخرید، باید با ویژگی های اصلی و مهم این حفاظ ها آشنا شوید.

1. عرض مناسب برای حفاظ: عرض حفاظ های شاخ گوزنی بین 50 تا 90 سانتی متر است.

2.ارتفاع مناسب برای حفاظ: حفاظ های شاخ گوزنی، در ارتفاع بین 70 تا 120 سانتی متر ساخته می شوند.

3.تراکم: تراکم حفاظ های شاخ گوزنی، 8، 10 یا 12 است. بهتر است تراکم شاخه های پایینی و فرعی حفاظ از عدد 16 کمتر نباشد.

4. رنگ: بهترین رنگ برای رنگ کردن حفاظ شاخ گوزنی، رنگ الکترواستاتیک کوره ای است.

5. نوع جوش: بهترین روش برای جوشکاری حفاظ شاخ گوزنی، روش جوش 2 طرفه است.

6. بستر کار: برای بستر کار حفاظ ها هم از پروفیل یا میلگرد استفاده می شود. پروفیل باعث بیشتر شدن دوام و امنیت میلگرد می شود.

7. سایز میلگرد: میلگرد مورد استفاده در ساخت حفاظ شاخ گوزنی، میلگرد شماره 10 است.

مشخصات کلی  و قیمت حفاظ شاخ گوزنی

مشخصات حفاظ شاخ گوزنی ارزان و بی کیفیت

 

بعضی از تولیدی های حفاظ شاخ گوزنی، اقدام به تولید حفاظ شاخ گوزنی ارزان و بی کیفیت کرده اند. باید بدانید که هیچ ارزانی بی علت نیست و حفاظ های تولید شده توسط افراد سودجو، کارآیی لازم را ندارد و نمی تواند امنیت ساختمان شما را حفظ کند.

حفاظ های بی کیفیت از میلگردهای شماره 8 یا 9 ساخته می شوند. میلگرد شماره 8 و شماره 9 ، دوام زیادی ندارد و گزینه خوبی برای ساخت حفاظ شاخ گوزنی نیست. برای رنگ زدن این حفاظ ها از رنگ روغنی ارزان استفاده می شود که ارزان است و سریع از بین می رود. رنگ روغنی باعث می شود که قیمت هر متر حفاظ شاخ گوزنی، بین 5 تا 7 هزار تومان ارزان تر تمام شود؛ اما باید بدانید که حفاظ شاخ گوزنی فقط باید با رنگ الکترواستاتیک کوره ای رنگ شود.

روش جوشکاری حفاظ های بی کیفیت نیز نادرست است. برای اینکه قیمت تولید حفاظ حفاظ شاخ گوزنی کمتر دربیاید، به جای جوش 2 طرفه، از گل برای جوشکاری استفاده می شود. مشکلی که این روش دارد این است که بعد از مدتی، این گلها می ریزد و حفاظ زنگ می زند. چنانچه حفاظ شاخ گوزنی بی کیفیتی بخرید، شاهد آن هستید که کارآیی این حفاظ ها کم و کمتر می شود و پول و سرمایه شما از بین می رود. سودجویی افراد فرصت طلب باعث شده است که شاهد تنوع در قیمتهای حفاظ شاخ گوزنی باشید. در حالی که بسیاری از این حفاظ ها اصلا بازدهی و دوام زیادی ندارند. به همین دلیل، اگر قصد خرید حفاظ شاخ گوزنی دارید، بهتر است به مرکز خریدی مراجعه کنید که باسابقه و معتبر است.

برای دیدن مطالب مربوط به حفاظ دیوار کلیک کنید.