حفاظ شاخ گوزنی گلستان گنبد کاووس

 

 

حفاظ شاخ گوزنی گلستان گنبد کاووس : برای ایجاد امنیت منزل و جلوگیری از ورود غافلگیرانه افراد ، سارقان و حیوانات وحشی و…. ساخته میشود .حفاظ آهنی معمولا روی دیوار نصب می شود و امنیت خانه را تامین می کند اما گاهی در بالکن ها و حتی روی پنجره نیز نصب می شود.

در سالیان دور حفاظهای به کار رفته بصورت نیزه یا سیم خاردار بوده است که دارای معایب بسیاری بودند ، ولی هم اکنون شاهد نسل جدیدی از حفاظها هستیم .برای اطلاع حفاظ شاخ گوزنی گرگان با کارشناسان دوسازه  تماس بگیرید.

 

 

 

نمونه ای از حفاظ های نسل جدید:

 

بوته ای و نی زار را در نظر میگیریم  که از نظر شکل ظاهری ،امنیت و قدرت بسیار عالی تر بوده و مورد تایید پلیس کشور نیز می باشد.

 

جنس رنگ و ابعاد حفاظ شاخ گوزنی: 

 

جنس رنگاز نوع فام بوده است که کیفیت بسیار عالی و مورده قبولی را دارا می باشد.اندازه طولی شاخه از این حفاظ معمولا به ۲ متر می رسد. عرض این نوع ازحفاظ به ۳۰ تا ۷۵ سانت می رسد.ارتفاع این نوع از حفاظ ۵۰ تا ۱۵۰ سانتی متر است.

 

حفاظ شاخ گوزنی گلستان گنبد کاووس برای جوشکاری و نصب ، شاخک های حفاظ به روش جوشکاری دوطرفه و الکترود مخصوص این نوع حفاظ استفاده می شود.مقطع برش پیکان های حفاظ ۲ الی ۴ سانتی متر است .لازم است برای ساخت از میلگرد ۱۰ استفاده شود.

 

حفاظ شاخ گوزنی– به گونه ای می باشد که حتی اگر سارقان حرفه ای باشند ولی با استناد به نوک تیز و برنده بودن میلگرد استفاده شده در ساخت حفاظ شاخ گوزنی گلستان  ، امکان رد شدن از حفاظ به هیچ وجه امکان پذیر نمی باشد .
یکی از محاسن شرکت دوسازه  در ساخت این نوع حفاظ از فولاد با کربن بالا و میلگردهای ۱۰ استفاده میشود و قابلیت نصب در هر نوع دیواری را دارا می باشد.

 

حفاظ شاخ گوزنی گلستان گنبد کاووس

 

 

بیشتر بخوانید: خرید حفاظ بوته‌ای گیلان رشت

حفاظ شاخ گوزنی گلستان  دزد گیری مناسب

 

هم اکنون برای امنیت تمام مراکز تفریحی،مراکز اداری و تجاری ازحفاظ های مانند فنس های برقی ، قفل الکترونیک ، دوربین‌ مداربسته (حفاظ نا محسوس و قابل رویت) انواع حفاظ ساختمان که دارای نوکهای تیز و برنده می باشند.

مانند حفاظ لیلیومی، حفاظ سر نیزه ای،حفاظ بوته ای، حفاظ شاخ گوزنی و … استفاده می‌شود.
این نکته رو متذکر بشم که برای افزایش امنیت ساختمان ، نصب حفاظ را در برنامه‌های خود داشته باشید. و سریعا با کارشناسان شرکت دوسازه  تماس بگیرید.

 

حصار کشی روی دیوارهای قلعه ها و ساختمان ها در طول تاریخ تا به امروز گسترش پیدا کرده است و می توان اظهار داشت که که در سال های گذشته تنها فقط حفاظ سرنیزه ای موجود بوده است که استفاده می کردند .

هم اکنون با توجه به گسترش و مدرن تر شدن زندگی شهری و تنوع انواع حفاظ ها در نوع ساخت و مقاومت های مختلف شکل گرفته است.
حفاظ شاخ گوزنی گلستان  نیز مستثنی نبوده و این حفاظ نیز دچار تغییر شکل گردید و کاستی های خود را که در نمونه های اولیه وجود داشت ، ارتقا داده وهم اکنون از بهترین گزینه های نرده حفاظ روی دیوار محسوب می شود.

 

حفاظ شاخ گوزنی گلستان گنبد کاووس

 

 

حفاظ شاخ گوزنی گلستان  و موضوع نصب

 

نوع منازل و ساختمان ها و مراکز تجاری نصب حفاظ بوته ای و حفاظ شاخ گوزنی گلستان را تایین می کند
به طور کلی می توان روش های نصب را با توجه زمین و سطح دیوار کاردر نظر داشت.که در این مبحث می توانیم آن را شرح دهیم.

 

ساخت و نصب حفاظ بوته ای وحفاظ شاخ گوزنی گلستان  با در نظر گرفتن سطح کار

 

با توجه به امار پروژه ای اجرا شده در سطح کشور توسط شرکت دوسازه ۹۰سطح کار یا دیوار ، سنگی بوده و ۱۰ درصد دیوارها فلزی می باشد .

 

نصب حفاظ بر روی دیوارهایی با درپوش سخت:

در این متد ابتدا حفره هایی با عمق ۵-۱۰ سانت و به اکس ۱٫۵ متر از یکدیگر بر روی سطح دیوار ایجاد شده و میگرد داخل این سوراخ ها کوبیده می شود.

 

در اصل برای نصب حفاظ شاخ گوزنی

 

می بایست اتصال ها به نقاطی صورت بگیرد که از نظر استحکام دارای قدرت بالا بوده.
میخ ها استفاده شده بین دو میلگرد طولی که مابین حفاظ شاخ گوزنی گلستان گنبد کاووس را تشکیل می دهند و از دو میلگرد طولی که به صورت موازی با هم قرار می گیرند و فاصله ۵ سانت از یکدیگر قرار می گیرند تا اصول آن رعایت شده باشد.

 

بیشتر بخوانید: خرید نرده حفاظ لیلیوم در بندر انزلی

حفاظ شاخ گوزنی گلستان گنبد کاووس

 

 

قوطی به طول حداقل ۸ سانت به صورت افقی بر روی حفاظ شاخ گوزنی قرار می گیرد.میخ ها و حفاظ دیوار به یکدیگر جوشکاری شده و در سطح بالایی دیوار ثابت می شوند.
روش فوق از پیشه پا افتاده ترین روش برای نصب حفاظ روی دیوار است ولی طی گذشت سالیان سال این نوع حفاظ ها فرصت هایی عالی برای روی کار آمدن و بکار گرفته شدن در اختیار داشتند.

 

به اختصار به آنها اشاره می کنیم:

 

به عنوان مثال آب باران هنگام تخلیه شدن از روی دیوار ناگزیر راهی از بین حفاظ ها برای خود پیدا می کند و همین امر موجب زنگ زدگی حفاظ وباعث از بین رفتن آهن آن میشود.یا به عنوان مثال عدم استحکام کافی یک یک عدد میلگرد برای نگه داشتن.حفاظ شاخ گوزنی گلستان گنبد کاووسکه نصب موازی و به صورت جایگزین اتصالات ابتدایی شده اند.

 

نصب حفاظ شاخ گوزنی بر روی دیوار سطح فلزی

در این نوع روش با استفاده از ضخامت درپوش فلزی روش کار فرقمی کند.برای درپوش فلزی با ضخامت بیش از ۲ میل می توانیم به طور کاملا مستقیما حفاظ آهنی را بر روی درپوش نصب کرد.
ولی می توانیم در حالتی که ضخامت درپوش کمتر از ۲ میل باشد جهت استحکام کافی باید حفاظ به دیوار زیر درپوش محکم شود که در پاراگراف های بالایی روش های نصب حفاظ شاخ گوزنی گنبد کاووس و حفاظ بوته ای بصورت مفصل بررسی شد.

 

 

حفاظ شاخ گوزنی گلستان گنبد کاووس

 

 

نصب حفاظ آهنی با بستر خاص:

 

دیده شده است در برخی موارده بسیار نادر از موارد درپوش بر روی دیوار محوطه نه سنگی است نه فلزی بلکه از موادی خاص و جدید استفاده شده است.درچنین حالتی توسط کارشناسان تیم  دوسازه طرح ریزی و برنامه ریزی می شود.

اینکه حفاظ خیلی خوب نصب شود و یا خیلی بد و از طرفی شرایط موجود مثلا پستی و بلندی سطح دیوار،اینکه کجا بهترین اتصال حفاظ شاخ گوزنی گنبد کاووس وجود دارد که به صورت کاملا اصولی انجام می پذیرد.حفاظ تولید شده توسط شرکت ما دارای فنداسیون یا بنقدرت مند و از استحکام بالایی برخوردار می باشد.در این صورت نصب حفاظ شاخ گوزن همانند بند دوم نصب را انجام میدهیم.

 

 

حفاظ شاخ گوزنی- عوامل مهم که باعث تغییرات قیمت می شود.

 

ارتفاع حفاظ
تراکم شاخه های نرده
عرض حفاظ
جنس رنگ
نوع جوش

 

بسترکار و زمین نصب

 

ارتفاع : حفاظ های شاخ گوزنی از ۷۰سانتی متر تا ۱۲۰ سانت تولید می شود.
تراکم:حفاظ شاخ گوزنی درسه تراکم ۸ ، ۱۰ و ۱۲  تولید می شود .
تراکم حفاظ یعنی تعداد شاخک فرعی و اصلی موجود می باشد این سه عدد تعداد شاخه های حفاظ می باشد.

 

نوع جوشکاری:

جوشکاری برق شرکت ها هنوز از ان استفاده می کنند بدلیل استفاده از گِل برای جوش ها ، بعداز مدتی ریخته وباعث زنگ زدگی محل جوش می شود.جوش استفاده شده در صنایع فلزی دوسازه  با استاندارهای روز هماهنگ می باشد.بستر نصب کار:اگربستر کارقوطی باشد .

 

بیشتر بخوانید: خرید حفاظ نیزار رشت

حفاظ شاخ گوزنی دوسازه  و اهمیت این حفاظ:

خانه از بهترین محیطی است که فرد در آن زندگی می کند و در نتیجه باید نهایت آرامش و امنیت را در منزل خود داشته باشد. امنیت و آرامش درونی خانواده تأمین شده و امنیت و آرامش بیرونی توسط حفاظ های ساختمانی برای خانه تأمین می‌شود. حفاظ شاخ گوزنی گلستان یکی از مهم‌ترین ابزار حفاظتی به شمار می آید.

 

به طوره کلی حفاظ های روی دیوار:

حفاظ شاخ گوزنی, حفاظ لیلیوم ,حفاظ نیزار , حفاظ بوته ای , حفاظ کلاسیک , نرده آبشاری .

یکی از حفاظ‌هایی که برای عدم ورود دزد ها و سارقین به محیط خانه استفاده می‌شود حفاظ شاخ گوزنی گنبد کاووس  است که شبیه به شاخ گوزن طراحی شده و که فولاد ساخته می شود که دارای نوکی تیز بوده و مانع از عبور افراد متجاوز به داخل ملک شخصیتان می‌شود.

 

 

حفاظ شاخ گوزنی گلستان گنبد کاووس

 

در نتیجه آرامش و امنیت:

 

جزو اصلی ترین خواسته های انسان است و ما در اولین قدم، خواسته هایمان را در محل زندگی خویش برآورده میسازیم، درنهایت اطلاعات در مورده حفاظ و همچنین لوازمی که می‌توان از آنها برای حفاظت از جان عزیزانمان استفاده کنیم می‌باشد.در این مبحث سعی شده تا حفاظ هایی که سبب افزایش امنیت خانهایمان می‌شود معرفی شود و همچنین توضیحاتی در مورد عمل کرد.

 

حفاظ نسبت به سارقین ارائه شود:

 

بهتر است بدانیم در شروع که اکثر دزدی ها از طریق ورود به دیوار انجام می‌شود و بررسی همیشگی آن‌ها که در نداشتن حفاظ یک خانه را فراموش نکنید.در کنار بازرسی این موارد می‌توان از ابزار مهمی استفاده کرد که در بحث امنیت منزل و خانه مورده اهمیت بوده و آن حفاظ روی دیوار می‌باشند.

 

 

به این صورت که حفاظ شاخ گوزنی گلستان  از مواردی می‌باشند:

 

که بیشترین تأثیر را برای جلوگیری از ورود افراد متجاوز به داخل ساختمان دارند. حفاظ‌های مختلفی برای کاربردهای متفاوت وجود دارد و دارای جنس‌های متنوع می‌باشد.

 

 

بیشتر بخوانید: خریدحفاظ نخل مرداب در کرج

حفاظ شاخ گوزنی گنبد کاووس  توضیحات تکمیلی:

 

یکی از بهترین حفاظ‌هایی که معمولاً روی دیوارها از آن استفاده می‌شود حفاظ شاخ گوزنی است.حفاظ شاخ گوزنی در ارتفاعی بین ۵۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر در بازار وجود دارد و معمولاً بر روی دیوارهای دور حیاط ساختمان کار گذاشته می‌شود.

به دلیل جنس فولاد و نوک‌های تیز و برنده و همچنین شاخک‌های درهم‌تنیده و نامنظم مانند شاخ گوزن، عبور افراد را غیرممکن ساخته و به امنیت منزل می‌افزاید.
حفاظ‌های دیگری مانند نرده حفاظ شاخ گوزنی که به ‌صورت ثابت و میله‌ای وجود دارند که سبب امنیت بیشتر شده و علاوه بر این حفاظ دیوار ورودی حفاظ شاخ گوزنی نیز در بحث لوازم حفاظتی منزل پرکاربرد می‌باشد.

حفاظ‌های دیگری مانند حفاظ نرده‌ای یا حفاظ آلومینیومی نیز برای دیوارهایی با ارتفاع کم وجود دارد که ممکن است زیبایی بیشتری داشته باشند.اما ازلحاظ ایمنی، قدرت و کارایی حفظ شاخ گوزنی را ندارند.

 

حفاظ شاخ گوزنی با قابلیت رنگ‌پذیری که دارد قابلیت ست شدن با تمام نماهای متفاوت ساختمان را داشته تا در کنار تأمین امنیت زیبایی خانه را افزایش دهد.

 

حفاظ شاخ گوزنی گلستان گنبد کاووس

 

 

 

باید در نظر داشت که در کنار استفاده از تمام این حفاظ‌ ها بالا بودن کیفیت قفل‌های درب اکاردئونی و حفاظ پنجره بسیار مهم است یعنی دو مورد حفاظ و قفل‌های درب و پنجره مکمل همدیگر بوده و با داشتن حفاظ‌هایی مقاوم و محکم مانند.

 

حفاظ سر دیواری و بازدارنده:

 

در کنار یراق و قفل‌هایی باکیفیت بالا، می‌توان از ورود سارقان تا مقدار خیلی زیادی جلو گیری کرد.همان طور که میدانیم خانه محل آرامش بوده و باید در آن احساس امنیت داشت.چه زمانی که در خانه هستید باید امنیت منزل تأمین باشد

و چه زمان‌هایی که در آن حضور نداریم، به ‌طور نمونه زمانی که در سفر یا سرکار هستید و روزانه منزلتان در یک بازه زمانی خالی می‌باشد.!یکی از موضوعاتی که در موقع نبودن در خانه مطرح می‌شود چک کردن خانه و اطلاع داشتن از وضعیت آن می‌باشد.

 

حفاظ شاخ گوزنی

 

وقتی اسم خانه به زبون می آید احساس امنیت و آرامش به ذهن هر فردی می‌آید و خانه خود باید از موارد خطر و عدم امنیت به دور باشد تا بتواند برای افراد ساکن در آن نیز امنیت فراهم کند.به کمک انواع حفاظ روی دیوار می‌توان امنیت خانه را تأمین کرد. لوازم حفاظتی همچون درب ضد سرقت و حفاظ‌ های گوناگون برای جلوگیری از ورود افراد متجاوز به داخل منزل می‌باشند.

حفاظ‌ها نیز دارای مدل‌های گوناگون هستند که یکی از مقاوم‌ترین و درعین‌حال پر امنیت‌ترین آن حفاظ شاخ گوزنیمی‌باشد.

 

حفاظ شاخ گوزنی به شکل قابل توجهی می‌تواند محیط خانه را امن سازد. علاوه بر این، حفاظ روی دیواری به‌خوبی این دغدغه افراد را برطرف ساخت. شایذ زیبایی جزء خصوصیاتی باشد که می‌تواند بر روی هر فردی به‌طور مستقیم تأثیرگذار باشد و تصمیمات فرد را تحت تأثیر خود قرار دهد.

زیبا بودن مکان زندگی می‌تواند تأثیر مثبتی در فرد ایجاد کرده و روی رفتار آن تأثیرگذار باشد.آپارتمان به‌عنوان مکان زندگی و جایی که انسان حداقل نیمی از عمر را در آن سپری می‌کند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و طبیعتاً مکان که زیبایی نداشته باشد می‌تواند تأثیرات منفی بر روی هر شخصی بگذارد.

 

حفاظ شاخ گوزنی گلستان گنبد کاووس

 

بیشتر بخوانید:قیمت نرده حفاظ شاخ گوزنی و درب آکاردئونی

 

تصور کنید وقتی شخص در راه رسیدن به مسکن خود می‌باشد. نمای بیرونی ساختمان و زیبایی آن چه مقدار می‌تواند او را تحت تأثیر قرار دهد.افزایش زیبایی و جذابیت دیوارهای ساختمان می‌تواند جلوه متفاوتی از یک آپارتمان ارائه ‌دهد.

درواقع نمای بیرونی ساختمان و زیبایی آن می‌تواند بر روی ساکنان ساختمان و حتی کسانی که برای خرید آپارتمان می‌آیند تأثیر مثبتی بگذارد، وجود حفاظ‌ها علاوه بر امنیت باعث زیبایی می‌شود.

 

به‌طور مثال حفاظ شاخ گوزنی  می‌تواند به نمای ساختمان زیبایی ببخشد.و با قابلیت رنگ‌پذیری که دارد می‌تواند با نماهای متفاوت ست شود.

حفاظ‌های دیگری مانند حفاظ لیلیوم وجود دارد که ظاهر ساختمان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. وقتی وارد یک آپارتمان می‌شوید اولین حس و تأثیر را از زیبایی آپارتمان می‌گیرید و این زیبایی به دو قسمت زیبایی بیرونی و درونی تقسیم می‌شود.

 

در زیبایی بیرونی، ورودی قابل‌توجه و زیبا و همچنین نرده و حفاظ زیبا می‌تواند.جذابیت آن ساختمان را دوچندان می‌کند. می‌توان با سرمایه‌گذاری روی حفاظ‌های آپارتمان آن را متفاوت‌تر از بقیه ساختمان‌ها کرد.
بعضی افراد با شکل ظاهری حفاظ‌ها ارتباط برقرار نمی‌کنند و با این دید که آپارتمان را مانند یک مکان نظامی می‌کند، به آن می‌نگرند اما درعین‌حال برای امنیت آن را ضروری می‌دانند.

 

باید در نظر داشت که با ایده‌های متنوع می‌توان از این حفاظ‌ها برای زیبایی ساختمان استفاده کرد.علاوه بر اینکه باقابلیت رنگ‌پذیری می‌توان حفاظ‌هایی همچون حفاظ شاخ گوزنی  را با نمای ساختمان ست کرد می‌توان با استفاده از گیاهان رونده و پوشش این حفاظ‌ها با این گیاهان علاوه بر پوشش حفاظ‌ها و خارج کردن نمای ساختمان از حالت نظامی، زیبایی طبیعی خاصی به آن ‌بخشید.

 

 

پشتیبانی فنی و مشاوره در تمام مراحل

حفاظ شاخ گوزنی  به دلیل شاخه‌های تودرتو علاوه بر حفظ امنیت بستر مناسبی برای رشد گیاهان رونده می‌باشد. امنیت یکی از مواردی است که جایگاه ویژه‌ای در کیفیت زندگی افراد داشته و همچنین می‌تواند آرامش را برای آن‌ها به همراه داشته باشد.

 

امنیت از نیازهای ضروری انسان بوده و به معنی دفاع از خود، خانواده، دوستان و اموال از خطرات می‌باشد که نشان‌دهنده ضرورت بالای آن می‌باشد.به‌طورکلی همواره در طول تاریخ انسانها به دنبال پاسخ به این نیاز بودند و سعی در ساختن ابزاری برای دفاع از سکونتگاه‌های خود و همچنین ابزار دفاعی نظامی بودند.

 

تمامی این اقدامات برای حفظ امنیت فردی و اجتماعی فرد بوده است از طرفی تغییرات فرهنگی و همچنین نحوه زندگی تأثیر به سزایی در تغییر شکل مسکن داشته است. آپارتمان جزء تغییرات شکل مسکن، در طول تاریخ بود.

 

حفظ امنیت

 

 

نسل جدید حفاظ روی دیوار آهنی:

 

از دیگر تولیدات دوسازه نسل جدید حفاظ روی دیوار و انواع درب و نرده میباشد که در ذیل به تعدادی از آنها اشاره میگردد

نسل جدید حفاظ روی دیوار: انواع حفاظ روی دیوار

حفاظ شاخ گوزنی
• حفاظ لیلیوم
• حفاظ نیزار
• حفاظ بوته ای
• حفاظ آبشاری
• حفاظ کلاسیک
• حفاظ نخل مرداب

 

نرده آهنی :

 

از زندگی دوران باستان تا زندگی مدرن امروزی، همیشه انسان نیازمند ترفندهایی برای افزایش امنیت محل زندگی خود بوده که راه حل آن نیز از ابتدا تاکنون نصب حفاظ ساختمان بوده است.

 

وقتی انسان‌های اولیه در غارها زندگی می‌کردند.برای حفاظت خود از حمله‌ی حیوانات وحشی، تله‌ها و حصار هایی از چوب درختان و شاخ های بزرگ حیوانات مثل شاخ گوزن در نزدیک محل زندگیشان کار می‌گذاشته‌اند تا حیوانات و یا دشمن به دام افتاده و نتوانند وارد غار و محل زندگی آن‌ها شوند.

 

همان تله‌ها نقش حفاظ ساختمان‌های امروزی را ایفا می‌کرده‌اند.نسل جدید حفاظ روی دیوار بدلیل اینکه از شاخ گوزن الگو برداری شده و شباهت زیادی نیز به شاخهای گوزن دارد به حفاظ آهنی معروف شده است .

 

امروزه از سیستم‌هایی مانند فنسهای الکتریکی، قفل‌های الکترونیکی، دوربین‌های مداربسته، انواع حفاظ ساختمان مانند حفاظ شاخ گوزنی، حفاظ لیلیوم، حفاظ بوته‌ای، حفاظ آبشاری، حفاظ نیزاری، حفاظ بوته خاری حفاظ شاخ گوزنی و … استفاده می‌شود.

 

حفاظ لیلیوم

 

بیشتر بخوانید: قیمت حفاظ شاخ گوزنی در گیلان لاهیجان

توصیه می‌شود جهت افزایش امنیت ساختمان خود، نصب حفاظ ساختمان را در برنامه‌های خود داشته باشید.اگر برای تامین بیشتر امنیت محل زندگی یا کار خود برنامه ی ویژه ای دارید و دوست دارید در مورد حفاظ شاخ گوزنی که یکی از بهترین ابزارها برای تامین امنیت ساختمان است.

 

این مقاله را بخوانید تا طی سرفصل های زیر شما را با خود حفاظ شاخ گوزنی  و ویژگی های فنی آن آشنا کنیم:

همانطور که در پاراگراف فوق بیان شد، از گذشته تا کنون روش‌های مختلفی برای افزایش امنیت ساختمان‌ها و نصب حفاظ ساختمان استفاده شده که یکی از روش‌های نسل جدید، حفاظ شاخ گوزنی  است.
در شهرهای بزرگ و البته در بسیاری از شهرهای کوچک، به جز مشکل ورود سارقان منازل، گربه‌های سرگردان بسیاری در کوچه و خیابان وجود دارند که در سطل‌های زباله به دنبال غذا می‌گردند.

ورود این گربه‌ها به محل زندگی انسان، باعث ورود میکروب‌های بسیار و به طبع بیماری‌های گوناگون خواهد شد. حفاظ شاخ گوزنی به‌گونه‌ای ساخته می‌شود که حیوان یا انسان نمی‌تواند روی دیوار و در کنار حفاظ یا روی آن بایستند، بنابراین نمی‌توانند از آن عبور کنند.

 

بدین ترتیب حفاظ شاخ گوزنی به طرز چشمگیری باعث بهبود امنیت ساختمان می‌شود.

 

انواع حفاظ روی دیوار عبارتند از:

  • حفاظ شاخ گوزنی
    • حفاظ نیزار
    • حفاظ لیلیوم
    • حفاظ بوته ای
    • حفاظ کلاسیک
    • حفاظ آبشاری

درکشور بزرگ ایران به‌جز شهرهای بزرگ که بیشتر ساختمان ها در آن به صورت آپارتمانی است، خانه‌های اغلب شهرها یک طبقه هستند. سال‌هاست در مناطق مختلف ایران پهناور، از جنوب تا شمال و شرق تا غرب، در خانه‌های ویلایی و باغ‌ها و کلاً املاکی که دارای فضای باز هستند نرده‌های فلزی به شکل شاخ گوزن، روی دیوارها و درب‌ها نصب می‌شوند.

 

 

شاخ گوزن

 

امروزه در ایران، این حفاظ‌ها تقریباً مانند آجر و سیمان، جزء مصالح ساختمانی برای معماری و ساختمان‌سازی به شمار می‌روند.نام‌گذاری این نرده‌ها براساس شکل آن‌ها صورت گرفته است.

البته حفاظ شاخ گوزنی را با نام‌های دیگری مانند حفاظ خارپشتی و حفاظ بوته خاری نیز می‌شناسند.

 

تاریخچه‌ی حفاظ شاخ گوزنی

حفاظ شاخ گوزنی جزء حفاظ‌های نسل جدید به شمار می‌رود و دقیقاً به این شکل، قدمت چندانی ندارد.

بیشتر برای منازل و ساختمان‌هایی که دارای فضاهای باز مانند حیاط، بالکن یا حیاط خلوت می‌باشند به کار می‌رود.

به علت زیبایی، استحکام، قابلیت ساخت برای انواع طول و عرض و ارتفاع و تراکم، و مقدار افزایش امنیت، با اقبال عمومی رو به رو شده است.

درواقع میلگردهای نوکتیز جوش خورده با تراکمی که دارند به کسی که بخواهد از آن‌ها عبور کند آسیب می‌رسانند و مانع عبور می‌شوند و اینچنین ساختمان شما را امن نگه می‌دارند.

 

 

حفاظ شاخ گوزنی  چه مزیت هایی دارد؟

 

حفاظ شاخ گوزنی  در مقایسه با سایر انواع حفاظ ساختمان،

 

مزیت‌هایی نیز دارد که شامل:

استحکام زیاد
• نصب سریع
• امنیت بالا
• ظاهر زیبا
• کسب تائیده‌ی پلیس امنیت
• قیمت مناسب

 

حفاظ شاخ گوزنی  با چه رنگ هایی تولید می شود؟

 

درست مانند تمامی قسمت‌های دیگر نمای ساختمان، رنگ‌آمیزی حفاظ شاخ گوزنی  نیز بسیار حائز اهمیت است.

رنگ‌آمیزی حفاظ شاخ گوزنی، جدای از زیباسازی نمای ساختمان، از زنگ زدن و خوردگی حفاظ شاخ گوزنی جلوگیری کرده و باعث افزایش دوام و طول عمر آن می‌شود.

این محصول در رنگ‌های مختلف و با توجه به نمای ساختمان، نصب و استفاده می‌شوند.با این وجود طبیعی است که رنگ سفید طرفدار بیشتری دارد.

مانند رنگ‌آمیزی سایر فلزات، در رنگ‌آمیزی حفاظ شاخ گوزنی  نیز نکاتی وجود دارد که تعیین کننده‌ی کیفیت رنگ‌آمیزی است. پیش از رنگ‌آمیزی، سطح حفاظ شاخ گوزنی باید کاملاً صاف و بدون خلل و فرج، سطوح زائد، برجستگی و زنگ‌زدگی باشد تا رنگ‌آمیزی با کیفیت خوبی انجام شود.

 

برای از بین رفتن خلل و فرج و برجستگی‌ها معمولاً ابتدا سمباده کشیده می‌شود و در صورت نیاز بتونه‌کاری نیز خواهد شد. سپس رنگ‌آمیزی انجام می‌شود.

 

 

قیمت حفاظ شاخ گوزنی گنبد کاووس :

 

قیمت حفاظ شاخ گوزنی  : حفاظ شاخ گوزنی  دارای مشخصات فنی ساخت مانند ارتفاع، تراکم (تعداد ردیف در هر شاخه) و رنگ‌آمیزی نیز می‌باشد که در تعیین قیمت حفاظ شاخ گوزنی  برای ساختمان نقش دارند.

 

ارتفاع حفاظ دیوار 50 60 70 80 90 100 110
قیمت هر متر مربع 142 156 168 181 194 207 224

 

 

در این بین تراکم‌های ۱۱ تا ۱۵ ردیف در هر شاخه، معمولاً ساخته شده و موجود هستند و ارتفاع آن بستگی به کار و نیاز مشتری دارد.برای اتصال میلگردهای حفاظ شاخ گوزنی، از دو نوع جوش الکترود و جوش CO2 استفاده می‌شود و این فاکتور نیز در تعیین قیمت حفاظ شاخ گوزنی  نقش دارد.

میلگردها به طریقی به هم جوش خواهند خورد که هرکدام به یک سمتی رشد کرده و دارای آرایش منظمی باشند و مانع عبور انسان و حیواناتی مثل گربه شوند.


رشد استفاده از حفاظ شاخ گوزنی در ایران به این دلیل بود که سیستم‌های سنتی که برای افزایش ایمنی ساختمان به کار می‌رفت، با نمای امروزی همخوانی کافی نداشته و این میزان ظرافت و زیبایی و همچنین ضریب امنیت بالا نداشتند.

 

قیمت حفاظ شاخ گوزنی گنبد کاووس

 

 

همچنین بهاء تمام شده قیمت حفاظ شاخ گوزنی گلستان گنبد کاووس نیز از سایر نرده ها مناسبتر میباشد. به همین علت معماران به این نتیجه رسیدند که باید نسل جدیدی از حفاظ‌ها وجود داشته باشد که هم به امنیت و هم زیبایی نمای ساختمان کمک کند.

بنابراین حفاظ‌های شاخ گوزنی ساخته و به بازار عرضه شدند که در صنعت ساختمان مورد استقبال قرار گرفتند.

 

 

تأثیر حفاظ شاخ گوزنی بر زیبایی ساختمان:

 

با ارتقای سطح دانش معماری در کشور، شاهد رشد چشمگیری در زیبایی نمای ساختمان‌ها و استفاده از مصالح مختلف برای این کار هستیم.یکی از مصالح ساختمانی که برای زیبایی نمای ساختمان استفاده می‌شود و از قیمت مناسبی نیز برخوردار میباشد حفاظ شاخ گوزنی است.

درواقع با جوش دادن میلگردهای نوک تیز به شکلی مانند شاخ گوزن، و نصب بر روی دیوار و رنگ‌آمیزی زیبای متناسب با رنگ نمای ساختمان، یکی از مصنوعات زیبا و چشم‌نواز دنیای معماری حاصل می‌شود که جدای از امنیت، چشم هر رهگذری را به خود جلب می‌کند.

 

درواقع حفاظ شاخ گوزنی را می‌توان جزء تکنیک‌های نسل جدید برای زیباسازی ساختمان‌ها دانست.که یکی از انواع حفاظ ساختمان به شمار رفته، طول عمر زیادی نیز دارد و نیازمند تعمیر و نگهداری نیز نمی‌باشد و اینکه قیمت حفاظ شاخ گوزنی نسبت به سایر محصولات مشابه بسیار مناسب تر میباشد.

سازنده می‌تواند با تغییر ارتفاع و تراکم، حفاظ شاخ گوزنی  را کاملاً مطابق سلیقه‌ی خریداری که سفارش ساخت حفاظ ساختمان را داده، بسازد تا با نمای ساختمان وی همخوانی کاملی داشته باشد.

بعلت تغییرات قیمت حفاظ شاخ گوزنی لازم است با ما تماس حاصل نمایید تا ضمن ارایه مشاوره مناسبترین قیمت حفاظ شاخ گوزنی را دریافت نمایید.

 

 

مراحل ساخت حفاظ شاخ گوزنی :

 

ساخت حفاظ شاخ گوزنی گلستان گنبد کاووس ، با توجه به سفارش و نیاز مشتری و نوع دیوار ساختمانی که نرده و حفاظ باید نصب شود در ابعاد مورد نیاز وی قابل ساخت و تولید است.

 

ساخت حفاظ شاخ گوزنی مانند ساختن سایر انواع حفاظ ساختمان دارای مراحلی به شرح زیر می‌باشد:

ابتدا سازنده حفاظ به خریداری میلگردها از سازنده میلگرد و انتقال آن‌ها به محل تولید حفاظ و ساخت حفاظ شاخ گوزنی اقدام می‌کند.

سپس میلگردهای خریداری شده در سایزهای متفاوت و مطابق نیاز برای ساخت حفاظ شاخ گوزنی  برشکاری می‌شوند
( باید از گیوتین استفاده شود تا شاخه‌های اصلی و فرعی و شاخک‌های کوتاه بصورت زاویه‌دار بریده شده و به اندازه کافی تیز و برنده باشند).جهت شکل‌دهی و خم‌کاری قطعات حفاظ، از دستگاه پرس استفاده می‌کنند.

 

حفاظ شاخ گوزنی

 

 

حفاظ شاخ گوزنی گلستان گنبد کاووس پس از خم‌کاری و شکل‌دهی، قطعات آماده شده تحویل جوشکار خواهند شد تا اتصال قطعات براساس سفارش مشتری انجام شود (براساس تراکم، ارتفاع و چیدمان منظم سفارش شده). سپس مرحله پخت در کوره می‌رسد.

بعد از انجام جوشکاری و رنگ‌آمیزی پس از پاشیدن رنگ پودری حفاظ داخل کوره پخت شده و در انبار قرار داده می‌شود.

در این مرحله کار ساخت به پایان رسیده و حفاظ شاخ گوزنی  ساخته شده آماده حمل به مکان نصب و انجام کارهای نصب حفاظ ساختمان بر روی دیوار یا درب می‌باشد.

 

حفاظ شاخ گوزنی گنبد کاووس با چه ابعادی ساخته می‌شود؟

 

همان‌طور که گفته شد حفاظ شاخ گوزنی در ابعاد سفارشی مشتری ساخته می‌شود اما ابعادی که معمولاً به‌عنوان حفاظ دیوار ساختمانها رایج و متداول هستند به قرار زیر می‌باشند.
این حفاظ‌ها معمولاً در شاخه‌های به طول دو متر ساخته می‌شوند.ارتفاع استاندارد این حفاظ‌ها حدود هفتاد تا صد سانتیمتر است.

 

حفاظ شاخ گوزنی گلستان گنبد کاووس

 

 

عرض  حفاظ شاخ گوزنی گلستان گنبد کاووس به ارتفاع نیز بستگی دارد و معمولاً بین پنجاه تا هفتاد سانتی‌متر ساخته می‌شود.تراکم، به معنی تعداد شاخه‌های اصلی در دو متر است.

تراکم متداول حفاظ شاخ گوزنی از هفت تا سیزده ردیف در دو متر را شامل می‌شود.ساخت حفاظ شاخ گوزنی به طریقی انجام می‌شود که شاخه‌های اصلی از سایر شاخک‌ها بلندتر و در ردیف وسط باشند.

برای مثال تراکم یازده یعنی در هر دو متر حفاظ شاخ گوزنی، یازده ردیف اصلی وجود دارد.

 

نکته مهم تراکم:

 

در تراکم سیزده، شاخک‌ها تقریباً در حدود پانزده سانتیمتر از هم فاصله دارند. شاخه‌های اصلی را مستقیماً به شاسی جوش می‌دهند و شاخه‌های فرعی به شاخه اصلی جوشکاری می‌شوند.برخی از تولید کنندگان بخاطر تبلیغات، شاخک‌های فرعی را نیز جزء تراکم حساب می‌کنند.و اعدادی تا ۱۰۰ و حتی بیشتر برای تراکم به مشتری بیان میکنند که صرفاً جنبه‌ی تبلیغاتی داشته و اشتباه است.