قبل از خرید حفاظ شاخ گوزنی این مطالب را بخوانید

 

 

 


حفاظ شاخ گوزنی

 

قبل از خرید حفاظ شاخ گوزنی  : امروزه با توجه به اهمیت امنیت منازل استفاده انواع و اقسام حفاظ‌ها مانند حفاظ شاخ گوزنی باب شده است. اگرچه اغلب مردم به امنیت داخل خانه بیشتر از ورودی آن اهمیت می‌دهند، ورودی‌ها و محیط خانه جزو موارد پر اهمیت هستند و به راحتی با کمک حفاظ‌ها می‌توان این امنیت را تأمین نمود. 

در گذشته حفاظ‌ها به صورت  نیزه ای و سیم خاردار بودند که ضعف‌های فراوانی داشتند اما امروزه با وجود تنوع علاوه بر ظاهر زیبا و استحکام، امنیت ساختمان را نیز بالا می‌برتد.

در این صفحه به معرفی حصار و حفاظ شاخ گوزنی می‌پردازیم تا شما بتوانید برای خرید آن‌ اطلاعات کافی داشته باشید. با 2sazeh.ir همراه باشید.

 

قبل از خرید حفاظ شاخ گوزنی 

 

نرده شاخ گوزنی با توجه به کاربردهای فراوانی که دارد سفارش و نصب بالایی دارد و به طور کلی یکی از بهترین حفاظ روی دیوار محسوب می‌شود. جهت ساخت حفاظ شاخ گوزنی میلگردها باید برش داده شوند و ارتفاع آن‌ها هم تنظیم شود. همانطور که احتمالا این حفاظ را دیده‌اید، میله‌ها مانند شاخ گوزن در هم پیچیده‌اند.

به همین دلیل باید آن‌ها را خم کنند و سر آن‌ها هم برای حفاظت از منزل یا باغ شما کاملا تیز شود که این کار را با استفاده از سمباده انجام می‌دهند. آخر سر میله‌های تیز شده و با ارتفاع مناسب روی دیوار به صورت شاخ گوزن جوش می‌شوند.

برای رنگ کردن این میله‌‌ها نیز می‌توان آن‌ها را در کوره رنگ‌پزی رنگ کرد. باید توجه داشت که اگر دیوار شما سفالی باشد احتمالا تحمل وزن حفاظ شاخ گوزنی را نخواهد داشت و به طور کلی باید مقاوت دیوار مد نظر را از قبل سنجید.

به همین دلیل بهترین دیواری که برای نصب نرده شاخ گوزنی پیشنهاد می‌شود دیوار فلزی است. در رابطه با تراکم این حفاظ نیز باید گفت که هر چه تراکم بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر می‌شود و معمولا ۸ تا ۱۵ ردیفی نصب می‌شوند.

حتما بخوانید: قیمت حفاظ شاخ گوزنی چقدر است؟

براورد قیمت تضمینی 100 هزار نومان در هر متر است.

 

حصار شاخ گوزنی

حصار شاخ گوزنی راهکاری خوبی برای جلوگیری از ورود دزدها به ساختمان است. حفاظ شاخ گوزنی متشکل از سازه‌های فلزی محکم و فولادهایی مقاوم، نوک تیز است که معمولا بر روی دیوار نصب می‌شود. ساختار حفاظ شاخ گوزنی به گونه‌ای است که امکان عبور از آن وجود ندارد و در نتیجه امکان ورود سارقین را کاهش می‌دهد.

ویژگی‌ها و قیمت حصار شاخ گوزنی با توجه به نوع متریال آهنی و حتی رنگ آن مشخص می‌شود. هم‌چنین حصار شاخ گوزنی ارتفاع،‌ کیفیت و قیمت‌های متفاوتی دارد و با توجه به درخواست مشتری، نوع میلگرد و حجم آن در هر متر(تراکم) متفاوت است.

 

 

این حصار از موارد زیر ساخته می‌شود:
    • فولادی که بسیار مقاوم باشد.
    • میل‌گردی به اندازه 10cm
    • ارتفاع این حفاظ معمولا ۳۰ تا ۱۴۰ سانتی متر است.
    • عرض این حفاظ باید با ارتفاع آن تناسب داشته باشد و معمولا بین ۳۰ تا ۷۰ سانتی‌متر است.

 

 

نکته: حفاظ شاخ گوزنی روی عمده دیوارها قابلیت نصب دارد.

 

حتما بخوانید: ساخت درب آکاردئونی و قیمت آن

از جمله ویژگی‌های حصار شاخ گوزنی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

    • کیفیت و دوام بالایی دارد
    • کسی نمی‌تواند از آن عبور کند (سارقین)
    • ظاهر زیبا به ساختمان می‌دهد
    • نصب این حفاظ سهل است و به زمان زیادی نیاز ندارد
    • به نسبت روش‌های دیگر کم هزینه‌تر است
    • هزینه تعمیر و نگهداری اندکی نیاز دارد
    • در شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم است
    • جایگزین مناسب به عنوان نرده
    • می‌توان اندازه و یا تعداد نیزه‌ها را تغییر داد (تراکم تعداد نیزه‌ها و عرض حفاظ قابل تغییر هستند)
    • این حفاظ با اسم‌های دیگری مانند حصار بوته ای، حفاظ شاخ گاوی، حفاظ شاخ بزی، حفاظ شاخه‌ای، حفاظ آبشاری، بوته خاری شناخته شده هستند.

 

قبل از خرید حفاظ شاخ گوزنی 

قبل از خرید حفاظ شاخ گوزنی 

 

نکات مهم:

 

رنگ‌های به کار برده شده در این نوع حفاظ عبارتند از: روغنی، پودری و کوره‌ای.

از دلایل رنگ کردن حفاظ شاخ گوزنی می‌توان جلوگیری حفاظ از زنگ زدن و افزایش جلوه بصری آن اشاره کرد.

۲ روش برای جوشکاری حفاظ شاخ گوزنی وجود دارد: جوشکاری با CO2 مزیت‌های بیشتری از الکترود دارد زیرا مقاومت و کیفیت بیشتری به حفاظ می‌دهد.


در پایان

با توجه به نکات ذکر شده حفاظ شاخ گوزنی یکی از مناسب‌ترین حفاظ‌ها برای بالاتر بردن امنیت ساختمان شماست که علاوه بر مقاومت بالا‌، زیبایی را نیز برای منزل، شرکت، باغ و… شما به همراه دارد. با مراجعه به متخصصین دوسازه می‌توانید اطلاعات بیشتری را در این خصوص کسب کنید.